Amateurs forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Need a new life? Whay not start playing WoW?
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 WoW the Movie

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Tili

Tili


Antal inlägg : 102
Registreringsdatum : 09-05-30
Ålder : 37
Ort : Nässjö

WoW the Movie Empty
InläggRubrik: WoW the Movie   WoW the Movie Emptytor aug 13, 2009 10:55 am

Text Hämtad från: http://www.worldofwar.se/information.php?id=136

World of Warcraft: The Movie Jag har precis kommit från en presentation om WoW: the movie. De som pratade om filmen var Legendary Pictures samt Chris Metzen och Paul Sams.

Blizzard har länge velat göra en film av något av sina spel, men alla har hela tiden sagt att det inte funkar med fantasyfilmer. Detta motbevisades ganska fett när Lord of the Rings kom ut, men gav också upphov till andra skeptiker som tyckte att ribban satts för högt för att kunna konkurrera med det.

Idag vet vi att Blizzard ändå beslutade sig för att gå vidare med idén om en film av ett av sina spel. Valet blev Warcraft och filmen kommer att utspela sig ungefär ett år innan World of Warcraft. I jakten på en filmstudio kom Legendary Pictures ut vinnande och båda parter kände att det verkligen passade. Chris Metzen nämnde att det faktiskt kändes rätt redan från första stund de träffats. Legendary Pictures har tidigare gjort filmer som Batman begins, Superman returns och 300.

Tanken är inte att göra en film av World of Warcraft eller Warcraft i sig. Tanken är att göra en film inspirerad av spelen. Eller rättare sagt: en skitbra episk film. Man ska känna igen sig från World of Warcraft både från miljöer och karaktärer. Thrall kommer bl.a. vara med. Det är inte klart vilka raser och klasser som kommer att vara representerade i filmen. Det blir lätt för spretigt om man försöker trycka in allt, och därför kommer de fokusera på ett antal huvudkaraktärer. Filmen kommer inte vara en ”uppdragsfilm”. Med det menar jag likt LoTR att de jagar efter ett visst mål – att förstöra ringen. Istället kommer det vara en storslagen krigsfilm, men med en tvist av den sedvanliga Warcrafthumorn.

Det pratades en del om att det är svårt att göra film av spel. Ingen av parterna vill göra en film för spelarna, de vill göra en film för alla. De tänker sig filmen lite som 300 och Braveheart, vilka båda har gripande berättelser, fast med ”kick ass battles” om jag ska citera Chris.

Det finns ett manus till filmen, om än inte helt klart. När de skulle arbeta ut en historia för filmen pratade de först om Warcraft 1 med huvudtemat ”onda orcher, goda människor”. Detta har man ju dock hört ganska nyligen i LoTR, vilket gjorde att de beslöt sig för en lite annan inriktning på filmen. Man vill nu visa en värld i konflikt - en kulturell krasch. Varför kan kriget inte ta slut? Chris nämnde, till mångas glädje, att det kommer en ny ”bad ass” hjälte. Han ville dock inte gå in mer på saken.

För att klargöra lite så kommer filmen alltså inte vara animerad utan en spelfilm, likt (för att ta samma exempel om och om igen) LoTR. Den kommer att vara ur Alliance-perspektiv, men om Horde ska vara ”onda” är ännu inte bestämt. Vidare poängterar panelen att det kommer att bli en aning blodigt (efter att en fråga ställts om just detta): det är ju inte ”pillowcraft” utan just ”Warcraft”!

Varken skådespelare eller regissör är bestämda. Legendary Pictures satsar på att få ut filmen 2009.



Dit jag vill komma med detta inlägg är att här vill jag ha allas åsikter om kommande film. Kan ju på dirketen säga att jag själv enbart vet det faktum att den kommer komma någon gång frågan är bara när, för det där med 2009 stämmer ju inte. Hittar ni mer info om filmen länka det gärna här.

http://warcraft.moviechronicles.com/
Till överst på sidan Gå ner
http://xfjantx.blogg.se
 
WoW the Movie
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Amateurs forum :: Forum :: General WoW-
Hoppa till: